Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Alles over je energiecontract bij verhuizing

Verhuizen is energie regelen!

Bij een verhuizing is het belangrijk om je energiezaken tijdig te regelen. Hier zijn enkele tips om je energiecontract soepel over te zetten:​

Stap over naar DELTA Energie

Overstappen is heel eenvoudig. Check of we energie leveren op je nieuwe adres via onderstaande knop. Kies welke groene stroom je wilt hebben en bepaal de looptijd van je contract! 

  • Gratis overstapservice: wij regelen je overstap en zeggen oude energiecontract op
  • 100% groene stroom en (MixGroen) gas
  • Keuze uit variabel, 1 jaar of 3 jaar vast
  • Exclusieve klantkorting via de Duurzame DELTA Deals


Verhuis DELTA mee naar je nieuwe woning

Ben je klant van DELTA en wil je je energiecontract meenemen bij verhuizing naar je nieuwe adres? Geef het dan op tijd door (minimaal 2 weken) via MijnDELTA. Wij zorgen er dan voor dat je in je nieuwe woning meteen beschikt over stroom, gas en licht.


Bekijk de actuele prijzen en samenstelling van DELTA Groene Stroom en DELTA (MixGroen) gas.
Klik op 'bereken je maandbedrag' voor een persoonlijk aanbod o.b.v. jouw verbruik.

Handige checklist energie bij verhuizing

  1. Bestaand contract meenemen of overstappen: Bepaal of je je huidige energiecontract wilt meenemen naar je nieuwe woning of dat je wilt overstappen naar een andere leverancier. Check hier of DELTA Energie kan leveren op je nieuwe adres en vergelijk de tarieven en voorwaarden. Wij leveren ook energie buiten Zeeland!

  2. Verhuizing tijdig doorgeven: Informeer je energieleverancier minimaal twee weken voor je verhuizing over je adreswijziging. Dit voorkomt onderbrekingen in je energievoorziening. Zie ook de overstapprocedure bij DELTA Energie. Wij zorgen dat het contract bij de oude leverancier wordt opgezegd. Heb je eerder energie nodig? Bel ons dan op 0118 - 22 55 00 en we helpen je graag verder!

  3. Energie voor nieuwbouwwoning regelen: Voor een nieuwbouwwoning moet je zelf een aansluiting aanvragen bij de netbeheerder via www.mijnaansluiting.nl. Dit proces kan enkele weken tot maanden duren, dus begin hier op tijd mee.

  4. Eind- en beginstanden noteren: Noteer op de dag van verhuizing de meterstanden van zowel je oude als nieuwe woning en geef deze door aan de betreffende leveranciers. Dit zorgt voor een correcte eindafrekening en een juiste start bij je nieuwe adres.

Door deze stappen te volgen, zorg je voor een probleemloze overgang van je energiecontract naar je nieuwe woning.

Verhuis je en stopt je contract bij DELTA Energie?

Dan maken we een eindafrekening. Heb je een slimme meter? Dan ontvangen wij je meterstanden automatisch.

Geen slimme meter? Noteer dan op de verhuisdag de standen van je oude én nieuwe woning en geef ze binnen 5 dagen aan ons door.

De eindnota sturen we naar je nieuwe adres, dus geef dat ook op tijd aan ons door.

Verhuis je naar een huis met zonnepanelen?

Lagen de panelen er al? Dan baseren we je termijnbedrag op het eerdere verbruik van de vorige bewoners. Heb je zelf zonnepanelen laten plaatsen? Pas dan je termijnbedrag aan via MijnDELTA – vaak kun je dan omlaag.

Je profiteert ook van salderen: stroom die je teruglevert, mag je wegstrepen tegen wat je verbruikt. Dit kan tot 1 januari 2027. Check dus goed hoe terugleveren, salderen én eventuele kosten of vergoedingen werken voordat je een energiecontract afsluit.

Veel gestelde vragen over energiecontracten bij verhuizing

Lagen de zonnepanelen al op het dak toen de vorige bewoners er woonden? In dat geval baseren wij jouw maandbedrag op hun verbruik. Heb je de zonnepanelen zelf laten installeren? Je kunt je termijnbedrag aanpassen in MijnDELTA, want dat zal lager zijn dan dat van de vorige bewoners.

Een nieuwbouwwoning moet eerst worden aangesloten op stroom en gas. Dat kun je online makkelijk zelf regelen via www.mijnaansluiting.nl. Zodra dit geregeld is en je bent een bestaande klant, dan kun je je verhuizing doorgeven via MijnDELTA.

Lees meer over energiecontract opzeggen 

Wat onze klanten zeggen:

Zo makkelijk is overstappen naar DELTA

Aanbod
Aanmelden
Bevestiging
Meterstanden
Start levering

Bereken je maandbedrag (via de postcodecheck hieronder) voor een persoonlijk aanbod gebaseerd op jouw situatie en verbruik.

Vul je persoonlijke gegevens in om je aanmelding bij DELTA te voltooien.

Je ontvangt een bevestiging en vervolgens de voorlopige startdatum van je contract. Bij overstappers zeggen wij het contract bij de oude leverancier bovendien op. Je overstap is geregeld, welkom bij DELTA!

Zodra je contract ingaat, zien wij op je slimme meter wat de meterstanden zijn. Geen slimme meter in huis? Dan vragen wij je om de meterstanden even aan ons door te geven.

Je krijgt vanaf de vastgestelde startdatum 100% groene stroom van DELTA!

Over DELTA Energie

DELTA Energie is al meer dan 100 jaar een landelijke energieleverancier. We zijn Zeeuws en 80% van Zeeland kiest voor ons. Maar je kunt overal in Nederland, samen met ons, stappen zetten naar een duurzamer leven.

  • Altijd 100% groene stroom en MixGroen gas als jij dat wilt
  • Altijd actueel inzicht in je energieverbruik
  • Exclusieve klantkorting op isolatie, zonnepanelen en warmtepompen

Heb je vragen? We hebben een zeer goed bereikbare klantenservice en we werken op z’n Zeeuws: nuchter, efficiënt en vriendelijk. Weinig poespas, gewoon recht door zee. Ook aan de telefoon, via chat of social media. 

Stap over naar DELTA Energie

Stap over, bereken je persoonlijke aanbod en profiteer van:

  • korting op isolatie, zonnepanelen, warmtepomp of cv-ketel
  • een goed beoordeelde klantenservice met korte wachttijden
  • energie zekerheid van een energieleverancier die al tientallen jaren bestaat

Bereken je maandbedrag voor een energieaanbieding op maat:

Postcode
Huisnr. Huisnummer
Toev. Toevoeging
Op dit adres kun je wonen of werken