Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Spoedaanvraag energie

100% groene stroom en (groen) gas van DELTA

Spoedaansluiting energie

Wil je energie aanvragen voor je nieuwe huis? Of zoek je met spoed een energieleverancier voor je nieuwe of je huidige woning? Wij kunnen je helpen met een spoedaanvraag voor gas en elektra! Hoe snel dat geregeld is, hangt wel af van een aantal factoren. In veel gevallen kunnen we de aanvraag voor de spoedaanvraag voor energie binnen 24 uur voor je verwerken. Of we de spoedaanvraag voor energie binnen 24 uur kunnen afhandelen, is afhankelijk van de situatie.

Wat is een spoedaanvraag voor energie?

Wanneer je een aanvraag doet voor spoedenergie, betekent dit dat je met spoed een aansluiting voor gas en licht wilt ontvangen voor je woning. Bij een gewone aanvraag wordt de energie binnen 14 dagen geleverd. Een nadeel is, dat je dan meestal geen gebruik meer kunt maken van de 14 dagen wettelijke bedenktijd, en je het contract niet meer kunt opzeggen binnen die periode zonder kosten. In sommige gevallen kun je het contract nog wel annuleren binnen die eerste twee weken, maar dan ben je wel verplicht om alle verbruikte energie te betalen.

Wanneer dien je een spoedaanvraag in?

Je kunt spoedenergie onder meer aanvragen bij een verhuizing. In dat geval vul je op het aanvraagformulier de datum van de sleuteloverdracht in. Dat is altijd een datum in de toekomst. Geef je niet aan dat het om een verhuizing gaat? Dan duurt de aanvraag vaak 4 tot 7 weken. Bij een verhuizing wordt de aanvraag van een spoed aansluiting voor energie meestal snel verwerkt. Wij vragen dan wel om een kopie van het koop- of huurcontract, om te verifiëren dat de spoedaanmelding voor energie wel terecht is. Wanneer deze is ontvangen gaan we als energieleverancier met spoed voor je aan de slag.

Spoedaanvraag bij verhuizing

Als je gaat verhuizen, dan is het niet altijd noodzakelijk om een spoedaansluiting voor energie aan te vragen. Vaak is een gewone aanvraag al genoeg, en is het niet nodig om je (nieuwe) energieleverancier met spoed te benaderen. Dat komt omdat er in veel gevallen op je nieuwe adres nog steeds energie wordt geleverd door de netbeheerder. Wanneer de oude bewoners verhuizen, wordt het gas en het licht meestal niet onmiddellijk stopgezet, waardoor een spoedaansluiting voor energie overbodig is. Het is wel belangrijk om dit goed in de gaten te houden, want je wil bijvoorbeeld ook thuis kunnen werken waardoor je misschien met spoed internet moet aansluiten. De nieuwe bewoner ontvangt vaak wel een brief met de mededeling dat hij of zij voor een nieuwe energieleverancier moet zorgen en de datum wanneer dat gebeurd moet zijn. Heb je deze brief met datum al ontvangen? Zet je gewone aanvraag dan om in een versnelde en krijg alsnog met spoed een energie contract. 

Energie: spoedaanvraag op hetzelfde adres

Doe je een spoedaanvraag op hetzelfde adres en ben je nog niet afgesloten? Dan gaan wij er meestal van uit dat je problemen hebt gehad met je vorige leverancier. Daarom toetsen wij je betaalgedrag of we vragen je om een waarborgsom. De hoogte van die borg (maximaal 500 euro) is verschillend per energieleverancier. Zoek je een energieleverancier zonder borg? Dat is niet nodig, je krijgt je borg natuurlijk terug bij de eindafrekening. Bovendien bestaan er in Nederland geen energieleveranciers zonder borg, voor energie een spoedaanvraag zonder borg doen gaat dus niet. Wel kan de hoogte van de borg dus verschillen waardoor een spoedaanvraag voor energie verschillende kosten met zich meebrengt in beginsel.

Spoedaanvraag energie binnen 24 uur bij DELTA Energie

Ook bij ons kun je dus met spoed energie aanvragen. Wij leveren na een spoedaanvraag voor energie meestal binnen 24 uur. Dit geldt ook als je wel bent afgesloten. Neem in dat geval eerst contact op met je netbeheerder, want zij kunnen je vertellen wat je precies moet doen. Moet je vervolgens met spoed een energieleverancier kiezen en/of een aanvraag doen voor gas en licht? Bel dan met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder met spoed in je energieaanvraag.

Voordat we met spoed energie kunnen aansluiten als je bent afgesloten, toetsen we nog wel je betaalgedrag. Als dat positief is, dan kunnen we je aanvraag vaak nog dezelfde dag verwerken zonder borg. Is de uitslag negatief? In dat geval is een energie spoedaanvraag zonder borg niet mogelijk en vragen we je om een waarborgsom. Wanneer je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag voor de spoedlevering van energie. De borg ontvang je terug bij je jaarafrekening.

Dus wil je met spoed energie aanvragen bij DELTA Energie? Neem dan telefonisch contact met ons op door te bellen naar 0118 22 55 00.

Wij staan al tientallen jaren bekend als betrouwbare energieleverancier. We voorzien 80% van de Zeeuwse huishoudens van groene stroom. Graag helpen we ook jou met het zetten van duurzame stappen. Bereken je persoonlijke aanbod voor groene stroom uit Zeeland.

Als klant van DELTA profiteer je van:

  • korting bij de aanschaf van bijv. zonnepanelen, warmtepomp of cv-ketel;
  • een goed beoordeelde klantenservice met korte wachttijden;
  • de betrouwbaarheid van een energieleverancier die al tientallen jaren bestaat.

Wat onze klanten zeggen: