Slaag je er niet in om je nota’s te openen, dan zijn er verschillende oorzaken én oplossingen.
Op de pagina Nota's zie je een overzicht van alle nota's. Het kan zo zijn dat je de meest recente nota's nog niet kan downloaden. Deze nota's zijn te downloaden vanaf het moment dat je deze per mail of post hebt ontvangen. Betaal je via automatische incasso? Je kunt de nota dan openen wanneer het bedrag is afgeschreven.
Jouw nota als PDF-bestandWij bieden de nota’s standaard aan als PDF-bestand. Als je op de link klikt, zou het bestand direct moeten openen. Is dit niet het geval, dan mis je wellicht een programma of app om PDF-documenten mee te lezen. Wij adviseren je gratis
Adobe Reader te installeren. Downloaden kan
hier. Ook kan het helpen om een andere browser te proberen, bijvoorbeeld Edge of Chrome.
Jouw nota’s als EML-bestandOp een laptop of desktop kun je de nota ook als EML-bestand openen. Zodra je de nota downloadt, opent dit bestand automatisch in elk standaard e-mailprogramma zoals Microsoft Outlook, Windows Live Mail of Apple Mail.
Maak je gebruik van een ander e-mailprogramma, dan kan het gebeuren dat de nota niet automatisch opent. In dat geval heb je diverse opties:
- Kies voor een standaard-mailprogramma als Microsoft Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird of Apple Mail. Daarmee kun je altijd je nota's openen in MijnDELTA.
- Je kunt als alternatief ook een gratis e-mailprogramma downloaden. Denk aan Freeviewer EML File Viewer. Je vindt deze programma’s via een zoekmachine.
- Gebruik je een smartphone of tablet, installeer dan een EML-reader via de App Store of Google Play Store.
Heb je alles geprobeerd en lukt het toch niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.