Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Automatisering is handig, maar soms gaat er iets mis. Zo kan het gebeuren dat je tijdens je bezoek aan MijnDELTA een foutmelding krijgt. Als dit gebeurt, kun je proberen de pagina te verversen met F5 of met de ververs-knop in je browser. Levert dit niks op, probeer het dan later opnieuw.

Komt het probleem steeds terug?
Blijf je tegen de foutmelding aanlopen, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag. Als je ons belt of mailt, hebben we de volgende gegevens van je nodig:
  • Precieze datum en tijdstip van de melding
  • Printscreen met de foutmelding
  • Welke stappen je ondernam om op de pagina te komen (bijvoorbeeld een nota downloaden of je telefoonnummer wijzigen)
  • Je gebruikersnaam of klantnummer (je wachtwoord is en blijft privé, dus dat hoef je niet door te geven)
Er zijn verschillende oorzaken waardoor je niet al je gegevens in MijnDELTA kunt zien.

Verkeerde Mijn-omgeving
Het kan zijn dat je in de Mijn-omgeving zit van internet, tv en telefonie. Je wisselt eenvoudig naar de Mijn-omgeving van je energieproducten door rechtsboven in je scherm op het pijltje/poppetje te klikken en 'Ga naar DELTA Energie' te kiezen.

Verkeerde adres
Controleer ook of je het juiste adres hebt geselecteerd. Je kunt een ander adres bovenaan de pagina kiezen.

Verkeerde klantnummer
Ben je opnieuw klant bij ons geworden, met een nieuw klantnummer? Het kan zijn dat je MijnDELTA gekoppeld is aan je oude klantnummer. Controleer je klantnummer via 'Beheer accountgegevens' bij 'Gekoppelde klantgegevens'. Daar kun je indien nodig je nieuwe klantnummer koppelen. Om de wijziging te verwerken, is het belangrijk om even uit te loggen en je cookies te verwijderen. Daarna kun je weer inloggen en je gegevens bekijken.

Belangen behartigt door een ander
Daarnaast kan je toegang tot MijnDELTA veranderen als iemand anders je belangen behartigt, zoals een bewindvoerder of budgetbeheerder.

Krijg je inderdaad begeleiding bij je financiële zaken? Neem dan contact op met de verantwoordelijke persoon of instantie om nadere gegevens op te vragen.

Contact
Heb je géén externe hulp en zou je dus zelf alles moeten kunnen regelen via MijnDELTA? Neem dan contact met ons op.
Slaag je er niet in om je nota’s te openen, dan zijn er verschillende oorzaken én oplossingen.  

Op de pagina Nota's zie je een overzicht van alle nota's. Het kan zo zijn dat je de meest recente nota's nog niet kan downloaden. Deze nota's zijn te downloaden vanaf het moment dat je deze per mail of post hebt ontvangen. Betaal je via automatische incasso? Je kunt de nota dan openen wanneer het bedrag is afgeschreven.

Jouw nota als PDF-bestand
Wij bieden de nota’s standaard aan als PDF-bestand. Als je op de link klikt, zou het bestand direct moeten openen. Is dit niet het geval, dan mis je wellicht een programma of app om PDF-documenten mee te lezen. Wij adviseren je gratis Adobe Reader te installeren. Downloaden kan hier. Ook kan het helpen om een andere browser te proberen, bijvoorbeeld Edge of Chrome.

Jouw nota’s als EML-bestand
Op een laptop of desktop kun je de nota ook als EML-bestand openen. Zodra je de nota downloadt, opent dit bestand automatisch in elk standaard e-mailprogramma zoals Microsoft Outlook, Windows Live Mail of Apple Mail.

Maak je gebruik van een ander e-mailprogramma, dan kan het gebeuren dat de nota niet automatisch opent. In dat geval heb je diverse opties:
  • Kies voor een standaard-mailprogramma als Microsoft Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird of Apple Mail. Daarmee kun je altijd je nota's openen in MijnDELTA. 
  • Je kunt als alternatief ook een gratis e-mailprogramma downloaden. Denk aan Freeviewer EML File Viewer. Je vindt deze programma’s via een zoekmachine. 
  • Gebruik je een smartphone of tablet, installeer dan een EML-reader via de App Store of Google Play Store.
Heb je alles geprobeerd en lukt het toch niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Na het beëindigen van je contracten kun je nog drie maanden lang inloggen op MijnDELTA. Daarna sluiten we automatisch je online account. Overigens kun je tijdens deze drie maanden je gegevens alleen nog inzien. Je kunt niets meer wijzigen.

Achteraf alsnog een account aanmaken
Heb je nog geen MijnDELTA account, maar wil je na het sluiten van je contracten toch graag je klanthistorie bekijken? Je kunt als ex-klant nog drie maanden lang een account aanmaken en je gegevens inzien. Daarna is het niet meer mogelijk.

Hyperlinks
MijnDELTA
In MijnDELTA heb je met een slimme meter inzicht in je energieverbruik. Standaard tonen wij het maandverbruik vanaf je laatste jaarnota. Als je toestemming geeft voor het uitlezen van je dagstanden zullen deze enkele dagen later voor het eerst worden getoond. Daarna wordt deze dagelijks, met een dag vertraging worden bijgewerkt. In de grafiek heb je de mogelijkheid om naar links en rechts te scrollen. 
Dat hangt af van de aard van de wijziging. De meeste aanpassingen kunnen we direct doorvoeren. Andere wijzigingen zijn uiterlijk binnen vijf werkdagen verwerkt, de klant krijgt in dat geval bericht per mail of brief.

Hyperlinks
MijnDELTA
Het aanmaken van een DELTA account gaat als volgt:
  • Ga naar DELTA account aanmaken
  • Vul de gevraagde gegevens in. Gebruik geen hoofdletters in de gebruikersnaam
  • Je ontvangt direct een activatiemail met daarin een link
  • Zodra je op de link klikt, kom je op de bevestigingspagina en kun je inloggen

Om veiligheidsredenen is de activatielink maar 24 uur geldig. Activeer tijdig je account, anders moet je helemaal opnieuw beginnen.

Hyperlinks
DELTA account aanmaken
Als we je een aanbod doen voor het verlengen van je energiecontract en wij hebben nog geen reactie ontvangen, dan sturen we meestal een herinnering. Je kunt dan alsnog gebruikmaken van het aanbod. Twijfel je of je al een herinnering hebt gehad of heb je andere vragen, neem dan contact met ons op. We beantwoorden al je vragen en kijken of er op dit moment een aantrekkelijke aanbieding is.

Een aanbod voor het verlengen van je contract vind je ook terug op MijnDELTA.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Ja, dat klopt. We brengen administratiekosten in rekening als je je energienota per post ontvangt en het bedrag zelf overmaakt. Je betaalt dan per maand 2,50 euro, deze kosten brengen wij bij de jaarnota in rekening. Wil je dat bedrag besparen? Kies dan voor automatische incasso of een digitale nota via e-mail. Je betaalt dan helemaal geen administratiekosten. Je regelt het eenvoudig zelf via MijnDELTA. Bij Mijn gegevens kun je je betaalgegevens aanpassen en de manier waarop je je correspondentie ontvangt.  

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA

Automatische incasso met buitenlands rekeningnummer  
Je kunt betalen via automatische incasso met een buitenlands rekeningnummer. Vul tijdens je aanmelding je volledige IBAN rekeningnummer in. Ben je al klant? Pas dan je rekeningnummer aan in MijnDELTA
 

Automatische incassodatum wijzigen  
Het is niet mogelijk om de incassodatum te wijzigen. Wij hebben vaste incassomomenten. 
 

Betaalwijze aanpassen 
Je kunt je betaalwijze aanpassen via MijnDELTA. 
 

Nota's en automatische incasso 
Nota's worden rond de 28e van de maand automatisch geïncasseerd.  
 

Verhuizen en automatische incasso  
Bij verhuizing blijft de bestaande machtiging geldig. Controleer of je de betaalwijze wilt behouden. 
 

Betaallink en energienota 
Er is een betaallink in je energienota. Klik op de knop 'betaal' om direct te betalen. Ontvang je de nota per post? Gebruik dan de QR-code. 
 
De betaallink is geldig tot de vervaldatum (meestal 14 dagen). Na vervaldatum kun je niet opnieuw een betaallink aanvragen. Wacht op de herinnering voor een nieuwe link of maak het bedrag handmatig over met je klantnummer als referentie. 
 

Betaling en verwerkingstijd 
Je betaling is binnen drie werkdagen verwerkt. Controleer je nota’s en betalingen in MijnDELTA.  
 
Als de betaling na drie werkdagen nog niet is verwerkt, neem contact op met ons en geef het bedrag, de datum van afschrijving, de omschrijving en het banknummer door. 

Ons rekeningnummer is NL86INGB0007148148. Stuur eventueel een betalingsbewijs naar incasso@deltaenergie.nl
 

Twijfel je of een mail, sms of WhatsApp-bericht die naar je verzonden is van DELTA is? Controleer dan het volgende:
  • de afzender: komt de e-mail van een @delta.nl of @deltaenergie mailadres? Dan gaat het niet om phishing. Dit geldt ook voor mail afkomstig van info@contact.delta.nl.
  • de links: houd je muisaanwijzer in de e-mail boven het adres zonder te klikken (computer) of houd de link even ingedrukt (smartphone of tablet) om het webadres te zien. Is het adres geen delta.nl of deltaenergie.nl ? Verwijder dan direct het bericht.
  • bijlagen: open niet zomaar bijlagen van afzenders die je niet kent of waarvan je geen bericht verwacht.
  • Als er om een bedrag gevraagd wordt, kun je in MijnDELTA altijd controleren of er inderdaad nog een nota open staat.

Twijfel je, neem dan contact op met ons om te verifiëren of het bericht daadwerkelijk van DELTA afkomstig is.
Je contactgegevens aanpassen gaat heel makkelijk via MijnDELTA.

  • Log in in MijnDELTA
  • Klik op Mijn gegevens
  • Klik op Wijzig ... bij de te wijzigen gegevens
  • Wijzig uw gegevens
  • Klik op Aanpassingen opslaan



Hyperlinks 
Inloggen MijnDELTA