Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Meterstanden doorgeven aan DELTA
Heb je een meter die we niet op afstand kunnen uitlezen? Dan vragen we je op meerdere momenten in het jaar om je meterstanden door te geven, bijvoorbeeld bij:


  • Algemene prijswijzigingen
  • Jaarlijkse opname


In de maand voorafgaand voor de prijswijziging of jaarnota ontvang je een meterstandenkaart met een opnamekenmerk. Hiermee kun je de meterstanden doorgeven, ook eenvoudig via MijnDELTA.



Meteropnemer
Naast DELTA neemt ook de regionale netbeheerder de meterstanden op van meters die niet op afstand uitleesbaar zijn. Dit doen zij minimaal één keer in de drie jaar. Hierdoor kun je meerdere keren per jaar het verzoek krijgen om meterstanden door te geven, zowel van ons als van de netbeheerder.



Slimme meter
Heb je een slimme meter? Dan worden je meterstanden voor elektriciteit en gas automatisch uitgelezen.



Meterstanden historie opvragen
Voor aansluitingen met een slimme meter kun je de historische dag-standen van de afgelopen 24 maanden opvragen, zolang je levering van DELTA Energie hebt. Alleen de uitgelezen standen worden gecommuniceerd. Als er standen ontbreken, zullen deze niet zichtbaar zijn.

Wil je deze standen ontvangen vraag deze aan via MijnDELTA 


Voor een aansluiting met een uitleesbare slimme meter kunnen de historische dagstanden van de afgelopen 24 maanden via MijnDelta opgevraagd worden, voor de periode dat u levering van DELTA Energie krijgt. Let op enkel de uitgelezen standen worden gecommuniceerd, indien er om welke reden dan ook standen ontbreken zult u deze niet terugzien.


De meterstanden op de jaarnota wijken af 
Neem contact met ons op. Je meterstanden kunnen om diverse redenen van je verwachting afwijken.
 
Meerdere meterstanden op de jaarnota
Heb je een slimme meter? Dan zijn we verplicht om bij tariefswijzigingen een meterstand op te vragen. Hierdoor kunnen er meerdere meterstanden op je jaarnota staan.
 
Gasverbruik en meterstanden op de jaarnota
De verbrandingswaarde van aardgas varieert, wat invloed heeft op je verbruik. Daarom rekenen we het gemeten verbruik om naar een standaard verbruik, de zogenaamde 'Groningenkwaliteit'. Hierbij wordt ook gecorrigeerd voor verschillen in temperatuur en druk. Hierdoor kan je werkelijke verbruik iets hoger of lager uitvallen dan verwacht.


Slimme meter
Alle Nederlandse huishoudens krijgen een slimme meter van hun netbeheerder. Voor vragen en handleidingen kun je terecht op de website van je netbeheerder.



Voordelen van de slimme meter:
  • Meterstanden worden op afstand uitgelezen
  • Jaarnota’s zijn gebaseerd op actuele meterstanden en dus nauwkeuriger
  • Maandelijks een overzicht van je verbruik
  • Beter inzicht in je totale energieverbruik


Wil je niet dat de meterstanden op afstand worden uitgelezen? Geef dit door aan je netbeheerder.



Wanneer lezen wij de slimme meter uit?
Jaarnota: 
De maand voordat je de jaarnota krijgt, lezen we de meterstanden uit. De exacte datum staat op je jaarnota.


Algemene prijswijzigingen: 
Bij prijswijzigingen lezen we de meterstanden uit.

Verhuizing of overstap naar DELTA: 
Bij verhuizing of overstap lezen we de meterstanden uit op de datum van de sleuteloverdracht of overstap.


Als je niet wilt dat de meterstanden op afstand worden uitgelezen, kunt je dit doorgeven aan je netbeheerder. 


Meterstanden bij meterwissel
Wij ontvangen de oude en de nieuwe meterstanden via de netbeheerder. De monteur laat een briefje achter met deze standen.



Meteropnameverzoek ontvangen terwijl je een slimme meter hebt?
Heb je in de afgelopen maand een slimme meter gekregen? Dan kun je de meterstandenkaart gewoon weggooien. De netbeheerder bezorgt ons de meterstanden van je oude meter.

Heb je recentelijk toestemming gegeven om de meterstanden op afstand uit te lezen?  Dan is dit mogelijk nog niet administratief verwerkt. Geef dan de meterstanden voor de zekerheid door via het ontvangen opnamekenmerk.


Hyperlinks 
Contactgegevens netbeheerders


Dubbeltarief
Bij dubbeltarief betaal je 's avonds, 's nachts en in het weekend een ander tarief dan overdag. Het tijdvak kan verschillend zijn per netbeheerder.



Ik wil van enkeltarief naar dubbeltarief
Heb je een slimme meter, neem dan contact met ons op om dit te regelen.
 

Ik wil van dubbeltarief naar enkeltarief
Neem hiervoor contact met ons op. We kunnen deze wijziging direct voor je regelen.


Heb je nog een conventionele meter, dan is het sinds 1 juli 2021 niet meer mogelijk om tegen dubbeltarief afgerekend te worden. Hiervoor heb je een slimme meter nodig. Voor het plaatsen van een slimme meter kun je contact opnemen met je netbeheerder.



Nieuwe aanmelding met conventionele meters 
Bij een nieuwe aanmelding word je automatisch aangemeld als volgens markt. Voor conventionele meters houdt dit in dat ze automatisch tegen enkeltarief worden aangemeld. 


Nieuwe aanmelding met slimme meters 
Bij een nieuwe aanmelding word je automatisch aangemeld als volgens markt. Voor slimme meters houdt dit in dat ze automatisch tegen dubbeltarief worden aangemeld.



Meterstanden doorgeven bij conventionele meter
Alle meterstanden van een conventionele (dubbeltarief)meter moeten worden doorgegeven. Het verschilt namelijk per netbeheerder welk telwerk er is uitgeschakeld.


Plaatsing slimme meter
Na het plaatsen van een slimme meter wordt standaard dubbeltarief gerekend. Wanneer je wenst om tegen enkeltarief afgerekend te worden kun je dit bij ons aanvragen.



Hyperlinks 
Enkel- of dubbeltarief
Overzicht netbeheerders
Slimme meter
Als je elektriciteit en/of gas van DELTA afneemt en een slimme meter hebt, krijg je maandelijks een energierapport. Dit rapport helpt je inzicht te krijgen in je energieverbruik, maar wordt niet gebruikt voor je energienota.



Ontvangst eerste energierapport
Je krijgt je eerste energierapport na de eerste volledige kalendermaand. Ontvang je bijvoorbeeld een slimme meter op 15 augustus, dan ontvang je het eerste rapport in oktober over de maand september.



Geen energierapport ontvangen?
Dit kan door een technische storing komen. Wij informeren je hierover per post of e-mail. Deze storing heeft geen invloed op je verbruik of jaarnota.



Ontbrekend product op je energierapport?
Een product kan ontbreken als:
  • Er een meterwissel plaatsvond in de maand van het rapport
  • We de meterstanden niet konden uitlezen
  • Er geen verbruik was in de maand van het rapport



Verbruik wijkt sterk af van vorige maand
Je verbruik kan variëren door seizoensgebonden factoren zoals verwarming in de winter. Het energierapport toont je werkelijke verbruik. Vergelijk dit met je gemiddelde jaarverbruik en je woonsituatie.


In MijnDELTA vind je je energierapporten onder 'Mijn verbruiksgegevens'. Hier kun je tot 26 maanden terugkijken en je verbruik in grafieken bekijken.

Meer uitleg vind je op deltaenergie.nl/energierapport.
 
De volgende gegevens kunnen we direct aanpassen in je contract:
  • Spelfouten in de achternaam
  • Foutieve voorletters (als de geboortedatum en het bankrekeningnummer ongewijzigd blijven)
  • Geboortedatum (als de voorletters en het bankrekeningnummer ongewijzigd blijven)
  • Tussenvoegsels (toevoegen, wijzigen of verwijderen)
  • Aanvullingen op correspondentie- en factuurgegevens
  • Onjuist geslacht
  • Toevoegen van een tweede naam na een huwelijk

Contract overschrijven gaat niet  
Houd er rekening mee dat we wél wijzigingen in je eigen naam kunnen doorvoeren, maar een contract niet op een andere naam kunnen zetten. In dat geval vragen we je het contract te beëindigen. Degene die je contract wil overnemen, kan dan een nieuw contract afsluiten. Heb je geen slimme meter? Zorg er dan voor dat je de meterstanden noteert, dan is het zo geregeld.  

Contract overschrijven na een overlijden
Komt je partner te overlijden en staat het energiecontract op zijn of haar naam? Dan kun je het contract uiteraard wel overnemen. Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer  0118 - 22 55 00.


Neem contact met ons op via 0118 – 22 66 00. Houd je klantnummer bij de hand, dan kunnen we je snel verder helpen.

De volgende gegevens kunnen we direct aanpassen in je contract:
  • Spelfouten in de bedrijfsnaam
  • Aanvullingen op correspondentie- en factuurgegevens
  • Wijziging in gegevens contactpersoon

Zakelijk contract overschrijven
Blijven de eigenaar, het rekeningnummer en het KvK-nummer hetzelfde? Geef de naamswijziging dan eenvoudig per e-mail door via info@deltaenergie.nl.

Vermeld in de e-mail:
  • je klantnummer
  • de nieuwe tenaamstelling

Wijzigen ook de andere gegevens? Dan vragen we je om een nieuw contract af te sluiten. Zorg ervoor dat je de meterstanden noteert indien deze niet automatisch uitgelezen kunnen worden, dan is het zo geregeld. Bel de zakelijke helpdesk voor meer informatie: 0118 – 22 66 00.
Geef je verhuizing door via MijnDELTA. We raden je aan om dit minstens twee weken voor de sleuteloverdracht te doen, dan zorgen wij voor een vlotte afhandeling. 

Aanmelding
Je kunt je alleen per heden aanmelden. Je kunt wel de meterstanden van de datum van sleuteloverdracht doorgeven. Zo kunnen we de stroom en het gas dat je al verbruikt hebt eerlijk aan je doorberekenen.

Opzegging
Als de nieuwe eigenaar/huurder zich al heeft aangemeld, ben je automatisch afgemeld. Is dit niet het geval, dan raden we je aan zo snel mogelijk op te zeggen. Je kunt gewoon de meterstanden doorgeven van de dag dat je de sleutel hebt ingeleverd. Stroom en gas dat daarna is verbruikt, is dan niet voor jouw rekening.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. We verwerken samen met jou de verhuizing en zorgen dat alles klopt.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA