Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Het allerliefst willen we natuurlijk zélf zo snel mogelijk je eventuele klachten oplossen. Maar helaas komt het toch wel eens voor dat we het niet eens worden over een passende oplossing. In dat geval kun je naar een onafhankelijke geschillencommissie.
Heb je een klacht over onze dienstverlening of onze producten? Wij staan open voor jouw probleem en proberen dat zo goed mogelijk op te lossen. Je kunt je klacht op verschillende manieren indienen:

  • Telefonisch
  • Per e-mail
  • Per brief

Zodra je een klacht hebt ingediend, gaan we ermee aan de slag. We beloven dat we binnen 10 werkdagen inhoudelijk op je klacht reageren. 

Hoe dan ook nemen we je klacht zeer serieus en bekijken we de kwestie zorgvuldig om samen met jou tot een passende oplossing te komen.
​​​​​Hierover kun je het beste contact opnemen met je netbeheerder. Weet je niet wie je netbeheerder is? Op eancodeboek.nlzoek je dat eenvoudig op. We raden je aan om contact op te nemen met je netbeheerder als je vragen hebt over:
  • Een monteur
  • Werkzaamheden
  • Voorrijkosten
  • Schade na storing
  • Schade na werkzaamheden

Hyperlinks
Het aantal huizen en bedrijven met zonnepanelen neemt snel toe. Net als de hoeveelheid stroom die aan het stroomnet wordt teruggeleverd. Teruggeleverde stroom zorgt ook voor kosten. En die stijgen net zo hard. Tot nu toe zaten die kosten in de stroomprijs verwerkt. Om te voorkomen dat de stroomprijs hard gaat stijgen verdelen we, net als alle andere energieleveranciers, deze kosten vanaf nu anders. Heb jij zonnepanelen? Dan zie je, als je zonnepanelen hebt, voortaan een nieuw onderdeel op je jaarnota: vaste terugleverkosten. Want vanaf nu betalen alleen klanten met zonnepanelen vaste terugleverkosten. De stroomprijs gaat daardoor voor alle klanten omlaag. Op deze pagina vind je alles over vaste terugleverkosten.
Automatische incasso met buitenlands rekeningnummer  
Je kunt betalen via automatische incasso met een buitenlands rekeningnummer. Vul tijdens je aanmelding je volledige IBAN rekeningnummer in. Ben je al klant? Pas dan je rekeningnummer aan in MijnDELTA
 

Automatische incassodatum wijzigen  
Het is niet mogelijk om de incassodatum te wijzigen. Wij hebben vaste incassomomenten. 
 

Betaalwijze aanpassen 
Je kunt je betaalwijze aanpassen via MijnDELTA. 
 

Nota's en automatische incasso 
Nota's worden rond de 28e van de maand automatisch geïncasseerd.  
 

Verhuizen en automatische incasso  
Bij verhuizing blijft de bestaande machtiging geldig. Controleer of je de betaalwijze wilt behouden. 
 

Betaallink en energienota 
Er is een betaallink in je energienota. Klik op de knop 'betaal' om direct te betalen. Ontvang je de nota per post? Gebruik dan de QR-code. 
 
De betaallink is geldig tot de vervaldatum (meestal 14 dagen). Na vervaldatum kun je niet opnieuw een betaallink aanvragen. Wacht op de herinnering voor een nieuwe link of maak het bedrag handmatig over met je klantnummer als referentie. 
 

Betaling en verwerkingstijd 
Je betaling is binnen drie werkdagen verwerkt. Controleer je nota’s en betalingen in MijnDELTA.  
 
Als de betaling na drie werkdagen nog niet is verwerkt, neem contact op met ons en geef het bedrag, de datum van afschrijving, de omschrijving en het banknummer door. 

Ons rekeningnummer is NL86INGB0007148148. Stuur eventueel een betalingsbewijs naar incasso@deltaenergie.nl
 

Stuur ons een WhatsApp bericht
Je kunt je vraag aan ons stellen door ons een bericht via WhatsApp te sturen op 0118 – 22 55 00. Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 staan onze medewerkers je graag te woord.

Stel je vraag online
Je kunt onze webcare medewerkers ‘live’ vragen stellen van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur op Facebook of Twitter.

Bel onze klantenservice
Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0118 – 22 55 00, van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur. Hou je klantnummer bij de hand, dan kunnen we je sneller helpen. Vanuit het buitenland zijn wij bereikbaar op 0031 118 – 22 55 00.

Het telefoonnummer van onze zakelijke klantenservice is 0118 – 22 66 00. Vanuit het buitenland is dit 0031 118 – 22 66 00.

Schrijf ons een bericht of brief
  • E-mail - mail je vragen of opmerkingen naar info@deltaenergie.nl
  • Post - Wil je een brief schrijven? Stuur hem naar:
    DELTA Energie
    Postbus 5048
    4330 KA Middelburg.

Vergeet niet je klantnummer te vermelden, zodat wij al onze correspondentie en conversaties makkelijk kunnen terug zoeken.

Hyperlinks
WhatsApp
Facebook
Twitter
Klantenservice
Huur je een cv-ketel bij DELTA?
Als de overeenkomst voor 2014 is gestart, wordt de cv-ketel jaarlijks onderhouden. Heb je een contract vanaf 2014, dan vindt het onderhoud een keer per twee of drie jaar plaats.

Heb je een DELTA onderhoudscontract voor je eigen cv-ketel?
Bij overeenkomsten met een startdatum voor 2014 wordt de cv-ketel jaarlijks onderhouden. Heb je een contract vanaf 2014, dan vindt het onderhoud een keer per twee jaar plaats.

Het onderhoud voor DELTA-klanten met een huur- of onderhoudscontract is in handen van onze partner Saman Groep. Wil je weten wanneer er onderhoud aan jouw cv-ketel wordt uitgevoerd? Bel ze via 085 - 62 03 100.
DELTA MixGroen Gas is een mix van 2% groen gas en 98% CO2-gecompenseerd aardgas.

Groen Gas
De 2% groen gas in DELTA MixGroen Gas wordt geproduceerd door vergisting van mest of andere biologische afvalproducten. Zo ontstaat biogas dat vervolgens wordt gezuiverd en verbeterd tot groen gas zodat het net zo goed bruikbaar is als aardgas. Groen gas is duurzamer dan aardgas omdat groen gas afkomstig is van hernieuwbare bronnen. Aardgas is een niet-hernieuwbare, fossiele brandstof. De voorraad ervan wordt steeds kleiner en het verbruik ervan brengt extra CO2 in de lucht. 

CO2-gecompenseerd aardgas
De 98% CO2-gecompenseerd aardgas is aardgas waarvan de CO2-uitstoot gecompenseerd wordt. Waar aan de ene kant CO2 vrijkomt tijdens de verbranding van aardgas, wordt er op een andere plek voor gezorgd dat er CO2 uit de lucht wordt onttrokken door bijvoorbeeld het beschermen en planten van bomen óf investeringen in duurzame energieprojecten.

Zeeuwse natuurprojecten en bomen planten
Met DELTA MixGroen Gas lever je ook een bijdrage aan de Zeeuwse natuur. Voor iedere 1.000 kuub DELTA MixGroen Gas die je verbruikt gaat namelijk vijf euro naar diverse Zeeuwse natuurprojecten. Daarvoor werken we samen met vier belangrijke Zeeuwse natuurorganisaties. Ook planten we voor ieder nieuw of verlengd contract van DELTA MixGroen Gas een boom in Zeeland.

Aanmelden
Ben je nog geen klant bij DELTA? Meld je aan via deltaenergie.nl/mixgroengas. Ben je een zakelijke klant? Ga dan naar onze zakelijke website.
 
Ben je al klant bij DELTA, en heb je DELTA Puur Zeeuws Groen? Als je bij het verlengen van je contract weer voor DELTA Puur Zeeuws Groen kiest, krijg je automatisch DELTA MixGroen Gas.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over DELTA MixGroen Gas op onze website.

De stroom die wij DELTA Puur Zeeuws Groen noemen, is groene stroom die volledig in Zeeland wordt opgewekt. Met windmolens op bijv. de Oesterdam én met tientallen zonnedaken in heel Zeeland.

Voor wie
DELTA Puur Zeeuws Groen is er voor al onze klanten in heel Nederland.

Aanmelden
Heb je nog geen energie van DELTA? Meld je aan voor 1 of 3 jaar vast via onze website.

Heb je al energie van DELTA? Als je een overeenkomst voor bepaalde tijd hebt, krijg je aan het einde van de looptijd sowieso een aanbod voor DELTA Puur Zeeuws Groen. Je hoeft nu dus niets te doen. Heb je een overeenkomst voor onbepaalde tijd? Meld je dan zelf via onze Klantenservice aan voor DELTA Puur Zeeuws Groen.

Kijk voor meer informatie over DELTA Puur Zeeuws Groen op onze website.

Hyperlinks 
Productpagina Puur Zeeuws Groen
Een DELTA Op-maatadvies is een energieadvies, waarmee je inzicht krijgt in de maatregelen die je kunt nemen om je woning duurzamer, energiezuiniger en comfortabeler te maken. Eén van onze ervaren, gediplomeerde energieadviseurs komt bij jou langs om samen te kijken welke mogelijkheden er zijn om je huis te verduurzamen en inzichtelijk te maken hoe je kunt besparen.

Je kunt kiezen tussen een Basisadvies en een Totaaladvies. 

Bij het Op-maatadvies Basis worden eerst jouw doelen, wensen en vragen besproken. Aansluitend wordt er middels een rondgang in en om je woning gekeken naar de bouwdelen, installaties en apparaten. Gelijktijdig krijg je mondeling advies over de belangrijkste energiebesparende en verduurzamingsmaatregelen die je kunt nemen. Ook krijg je tips welke aanpassingen in je gebruiksgedrag je kunnen helpen. 

Bij het Op-maatadvies Totaal wordt je woning, na een intakegesprek aan tafel, van onder tot boven onderzocht en in kaart gebracht en krijg je het advies achteraf, in een compleet adviesrapport gepresenteerd. Hierin staat een overzicht van de maatregelen die bij jou mogelijk zijn, en de hierbij horende aandachtspunten worden beschreven. Dit is compleet met inschatting van de kosten per maatregel of maatregelpakket, de opbrengsten en besparingen en de terugverdientijd.

Een energieadvies vraag je aan via onze website. Ben je klant van DELTA voor groene stroom en/of (groen) gas? Dan krijg je tot 100 euro korting op het op-maatadvies. Dat zijn de Duurzame DELTA Deals
Bij een Op-maatadvies bezoekt een van onze energieadviseur je bedrijf, onderzoekt de mogelijkheden om energie te besparen en geeft advies over de bespaarmogelijkheden. Dit noemen we het DELTA Op-maatadvies. Er zijn twee mogelijkheden: een basisadvies waarmee je direct inzicht hebt in je prioriteiten, of een totaalversie met een volledig onderbouwd energierapport. 

Het DELTA Op-maatadvies Basis geeft je na een rondgang door het pand direct inzicht in de zaken die je als eerste kunt oppakken om je pand te verduurzamen. Het uitvoeren van deze maatregelen levert niet alleen een kostenbesparing op, maar ook vaak meer comfort. Daarmee komt ook een beter energielabel binnen handbereik.

Het DELTA Op-maatadvies Totaal (een Energie Prestatie Advies Utiliteit (EPA-U)) levert een professioneel energieadviesrapport op. In het adviesrapport staan alle energetische kenmerken van het bedrijfspand en zijn installaties met een duidelijk overzicht van bespaarmogelijkheden. Hierbij komen investering, financieel rendement, fiscale voordelen en klimaatcomfort allemaal aan de orde. Met dit energieadvies krijg je prima inzicht in wat de (bespaar)mogelijkheden zijn binnen je bedrijf en hoe snel deze terug te verdienen zijn. Ook de toepassingsmogelijkheden van duurzame(re) oplossingen en hoe je het klimaat- en werkcomfort verbetert komen aan bod. Zo kun je gericht en efficiënt aan de slag met energiebesparing én comfortverhoging.

Aanvragen en kosten
Kijk voor meer info op onze website en vraag meteen dit zakelijk Energieadvies Op-maat aan. Ben je klant van DELTA voor groene stroom en/of (groen) gas? Dan krijg je 10% euro korting op het op-maatadvies. Dat zijn de Duurzame DELTA Deals!  

Hyperlink
Zakelijk energieadvies op maat
Bij je energienota betaal je ook energiebelasting voor stroom en gas die DELTA vervolgens afdraagt aan de Belastingdienst. Energiebedrijven zijn verplicht deze belastingen in rekening te brengen. De energiebelasting wijzigt ieder jaar, meestal op 1 januari. Dat heeft gevolg voor alle energienota’s, dus ook voor klanten met een contract met een vaste leveringsprijs.

Plannen voor 2025
Het kabinet wil de energiebelasting voor gas in 2025 met ruim een halve cent verlagen naar bijna € 0,70 per m3. De energiebelasting voor stroom wordt verlaagd naar ruim € 0,12 per kWh. 

In 2024 zijn er extra schijven ingevoerd. De tarieven in de eerste twee schijven zijn net als in 2024 gelijk. Op termijn zal het tarief in de tweede schijf waarschijnlijk hoger zijn om energiebesparing te stimuleren. 


1e schijf2e schijf
Stroom0 - 2.900 kWh2.900 - 10.000 kWh
Gas0 - 1.000 m31.000 - 170.000 m3


De korting die je krijgt, de vermindering energiebelasting, wordt in 2025 met € 3,80 verhoogd. 

Een huishouden met een gemiddeld verbruik van 1.950 kWh en 925 m3 gaat per maand € 2,20 minder betalen.

Op deltaenergie.nl/energiebelastingen staan alle tarieven voor 2023 en 2024 vermeld. Zodra de tarieven voor 2025 definitief zijn vastgesteld worden ze getoond.

Hyperlinks
SDE++ subsidie Rijksoverheid