Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Verzamelnota

Toelichting op je verzamelnota van DELTA

Iedere klant ontvangt 1x per jaar van ons een verzamelnota. Daarop staat hoeveel energie je hebt verbruikt, of je geld terugkrijgt of bijbetaalt, en wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt.

Ontvangst verzamelnota

Bekijk in het vernieuwde M​ijnDELTA wanneer jij jouw verzamelnota ontvangt. Dit vind je onder mijn producten​.

Een vernieuwde verzamelnota

De verzamelnota is in december 2022 vernieuwd. Duidelijk, overzichtelijk en compleet. Op de verzamelnota is veel informatie te vinden. Onze klanten lieten ons weten dat de oude  verzamelnota compleet is maar dat het overzicht ontbrak. Dat hebben we aangepast. Het is goed om te weten dat:

  • De informatie nog net zo compleet is.
  • Alle details te vinden zijn in de specificatie.
  • De belangrijkste informatie direct op de eerste pagina staat.

Nu tonen we eerst de informatie waarvan onze klanten aan hebben gegeven deze het belangrijkste te vinden. 

Antwoorden op de meest gestelde vragen

Neem contact op met je netbeheerder als de capaciteit van de aansluiting op je jaarnota niet correct is (bijvoorbeeld 3x50A in plaats van 3x25A).

Je fysieke aansluiting en de bijbehorende netbeheerkosten vallen onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder. Wij factureren deze kosten namens je netbeheerder op basis van de informatie die wij hebben ontvangen. Als er iets niet klopt, kunnen wij dat niet voor je aanpassen. Dat geldt ook voor de jaarnota. Daarom vragen we je om rechtstreeks contact op te nemen met je netbeheerder.

De contactgegevens van je netbeheerder vind je op onze netbeheerders pagina

Delta biedt vele manieren aan om je te helpen bij het verduurzamen van je woning. Dat is goed voor het klimaat en voor je portemonnee. Lees op onze duurzame oplossingen pagina wat voor je kunnen betekenen.

Je hebt zonnepanelen, maar er staat geen teruglevering op je jaarnota? Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Je installatie is niet aangemeld in het Productie Installatie Register via www.energieleveren.nl. Ga naar de website en regel het alsnog.

 

  • De teruggeleverde stroom is nihil. Dat kan in de volgende situaties:
    • Er is geen (of nauwelijks) eigen opwek van stroom
    • Er is genoeg elektriciteitsvraag in huis, zodat er niks teruggeleverd wordt aan het stroomnet. De stroom die u opwekt, verbruikt u eerst in uw huis. Alleen de stroom die over is, levert u terug aan het stroomnet. Dit kan over de gemeten periode weinig of niets zijn.
    • Er hangt een conventionele meter in het pand waarbij de teruglevering terugdraait op de meter

Dat komt doordat we de stand van je slimme meter bij een nieuwe poging tóch konden uitlezen. In plaats van de door jouzelf opgenomen meterstand hebben we dus uiteindelijk de automatisch uitgelezen stand gebruikt. Zo weet je zeker dat de nota perfect overeen komt met jouw verbruik.

De energiekosten stijgen. Er zijn vele manieren waar je hulp bij kan krijgen om grip te houden op je kosten. Lees op onze hou grip op je energiekosten pagina wat we voor je kunnen betekenen.

Neem contact met ons op, zo kunnen wij kijken waarom de meterstanden in uw geval niet kloppen. Chat met ons via WhatsApp of bel ons op 0118 334 179.

De hoeveelheid warmte die uit een kubieke meter aardgas te halen valt, oftewel de verbrandingswaarde, varieert. Daarom rekenen we het gemeten verbruik met een correctiefactor om naar een ‘herleid verbruik’ op basis van de standaard: de zogenaamde ‘Groningenkwaliteit’. Ook vindt er een correctie plaats voor verschillen in temperatuur en druk. Je werkelijke verbruik kan hierdoor iets hoger of lager uitvallen. 

De eindnota ontvang je binnen 42 kalenderdagen nadat je energiecontract is beëindigd. 

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen nota ontvangt. 

  • Heb je automatische incasso? Dan sturen we je alleen jaarnota’s (en eindnota’s) toe
  • Ontvang je de nota per post? Houd er rekening mee dat het 72 uur kan duren voordat je post van ons ontvangt. Je kunt je nota’s ook altijd inzien via MijnDELTA

Vermoed je dat er een andere reden is waarom je geen nota van ons hebt ontvangen? Neem contact met ons op via WhatsApp of bel ons op 0118 334 179.