Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Bekijk je nota’s en betalingen in MijnDELTA via nota's. Je energierekeningen zijn tot 26 maanden terug te raadplegen.

Heb je een handmatige betaling gedaan, dan is deze binnen maximaal drie werkdagen te zien in MijnDELTA.

Hyperlinks
Nota en herinnering 
Het kan zijn dat je een herinnering hebt ontvangen terwijl je betaling onderweg is. Betalingen worden binnen 3 werkdagen verwerkt. Controleer in MijnDELTA welke nota's betaald zijn en welke openstaan, rekening houdend met de verwerkingstijd van 3 dagen. 


Herinnering en aanmaning 
Wanneer je e-mail gebruikt, ontvang je herinneringen en aanmaningen per e-mail. Je kunt het openstaande bedrag betalen via de betaallink in de mail, internetbankieren, een overschrijvingskaart, of telefonisch via de bank. 


Brief van de deurwaarder 
Als je een brief van de deurwaarder hebt ontvangen, neem dan contact op met hen.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen nota ontvangt. 
  • Heb je automatische incasso? Dan sturen we je alleen jaarnota’s (en eindnota’s) toe
  • Ontvang je de nota per post? Houd er rekening mee dat het 72 uur kan duren voordat je post van ons ontvangt. Je kunt je nota’s ook altijd inzien via MijnDELTA

Vermoed je dat er een andere reden is waarom je geen nota van ons hebt ontvangen? Neem contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.  

Hyperlinks
Slaag je er niet in om je nota’s te openen, dan zijn er verschillende oorzaken én oplossingen.  

Op de pagina Nota's zie je een overzicht van alle nota's. Het kan zo zijn dat je de meest recente nota's nog niet kan downloaden. Deze nota's zijn te downloaden vanaf het moment dat je deze per mail of post hebt ontvangen. Betaal je via automatische incasso? Je kunt de nota dan openen wanneer het bedrag is afgeschreven.

Jouw nota als PDF-bestand
Wij bieden de nota’s standaard aan als PDF-bestand. Als je op de link klikt, zou het bestand direct moeten openen. Is dit niet het geval, dan mis je wellicht een programma of app om PDF-documenten mee te lezen. Wij adviseren je gratis Adobe Reader te installeren. Downloaden kan hier. Ook kan het helpen om een andere browser te proberen, bijvoorbeeld Edge of Chrome.

Jouw nota’s als EML-bestand
Op een laptop of desktop kun je de nota ook als EML-bestand openen. Zodra je de nota downloadt, opent dit bestand automatisch in elk standaard e-mailprogramma zoals Microsoft Outlook, Windows Live Mail of Apple Mail.

Maak je gebruik van een ander e-mailprogramma, dan kan het gebeuren dat de nota niet automatisch opent. In dat geval heb je diverse opties:
  • Kies voor een standaard-mailprogramma als Microsoft Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird of Apple Mail. Daarmee kun je altijd je nota's openen in MijnDELTA. 
  • Je kunt als alternatief ook een gratis e-mailprogramma downloaden. Denk aan Freeviewer EML File Viewer. Je vindt deze programma’s via een zoekmachine. 
  • Gebruik je een smartphone of tablet, installeer dan een EML-reader via de App Store of Google Play Store.
Heb je alles geprobeerd en lukt het toch niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Dit is enkel voor zakelijke klanten mogelijk. Neem contact met ons op, dan kunnen we de voorwaarden met je doornemen.
Dit kan gebeuren als we nota’s hebben moeten corrigeren. Of als je een eenmalige nota van ons ontvangt, bijvoorbeeld een afkoopsom van een cv-ketel. Hiervoor sturen we je altijd een nota.
De eindnota ontvang je binnen 42 kalenderdagen nadat je energiecontract is beëindigd.
Neem contact op met je netbeheerder als de capaciteit van de aansluiting op je jaarnota niet correct is (bijvoorbeeld 3x50A in plaats van 3x25A).

Je fysieke aansluiting en de bijbehorende netbeheerkosten vallen onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder. Wij factureren deze kosten namens je netbeheerder op basis van de informatie die wij hebben ontvangen. Als er iets niet klopt, kunnen wij dat niet voor je aanpassen. Dat geldt ook voor de jaarnota. Daarom vragen we je om rechtstreeks contact op te nemen met je netbeheerder.

De contactgegevens van je netbeheerder vind je hier.

Hyperlinks
Contactgegevens netbeheerders
Je hebt zonnepanelen, maar er staat geen teruglevering op je jaarnota? Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Je installatie is niet aangemeld in het Productie Installatie Register via www.energieleveren.nl. Ga naar de website en regel het alsnog.

  • De teruggeleverde stroom is nihil. Dat kan in de volgende situaties:
    • Er is geen (of nauwelijks) eigen opwek van stroom
    • Er is genoeg elektriciteitsvraag in huis, zodat er niks teruggeleverd wordt aan het stroomnet. De stroom die u opwekt, verbruikt u eerst in uw huis. Alleen de stroom die over is, levert u terug aan het stroomnet. Dit kan over de gemeten periode weinig of niets zijn.
    • Er hangt een conventionele meter in het pand waarbij de teruglevering terugdraait op de meter


Je ontvangt je jaarnota één keer per jaar. Ben je net nieuw bij DELTA? Dan ontvang je de eerste jaarnota 12 maanden na de startdatum van je contract. Daarna ontvang je je jaarnota voortaan altijd in die maand.

Bekijk in MijnDELTA onder Mijn producten in welke maand je jouw jaarnota ontvangt.

Let op: Als je meerdere leveradressen hebt, kan het zijn dat je de jaarnota per adres op een ander moment ontvangt.

Hyperlinks
Klik hier voor uitgebreide uitleg over je jaarnota.



De meterstanden op de jaarnota wijken af 
Neem contact met ons op. Je meterstanden kunnen om diverse redenen van je verwachting afwijken.
 
Meerdere meterstanden op de jaarnota
Heb je een slimme meter? Dan zijn we verplicht om bij tariefswijzigingen een meterstand op te vragen. Hierdoor kunnen er meerdere meterstanden op je jaarnota staan.
 
Gasverbruik en meterstanden op de jaarnota
De verbrandingswaarde van aardgas varieert, wat invloed heeft op je verbruik. Daarom rekenen we het gemeten verbruik om naar een standaard verbruik, de zogenaamde 'Groningenkwaliteit'. Hierbij wordt ook gecorrigeerd voor verschillen in temperatuur en druk. Hierdoor kan je werkelijke verbruik iets hoger of lager uitvallen dan verwacht.