Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Je contactgegevens aanpassen gaat heel makkelijk via MijnDELTA.

  • Log in in MijnDELTA
  • Klik op Mijn gegevens
  • Klik op Wijzig ... bij de te wijzigen gegevens
  • Wijzig uw gegevens
  • Klik op Aanpassingen opslaan



Hyperlinks 
Inloggen MijnDELTA
Deze wijziging regelen wij graag persoonlijk met je. Neem telefonisch contact met ons op, dan maken we het snel in orde.
Je mailadres wijzigen is relatief gemakkelijk. Ga als volgt te werk: 
  • Log in op MijnDELTA
  • Klik op Mijn Gegevens
  • Vul je nieuwe e-mailadres in
  • Klik op Wijzigen

Hyperlinks
MijnDELTA

Lukt het niet? Geen probleem. Wij moeten simpelweg even je e-mailadres aanpassen in onze administratie. Neem contact met ons op, dan regel wij het snel voor je.


De einddatum van je energiecontract kun je altijd inzien op MijnDELTA. Daarnaast vind je de einddatum ook op je jaarnota en op de bevestigingsbrief van de overeenkomst.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Als je je keuze voor een bepaald energiecontract wilt wijzigen, dan kan dat. Neem hiervoor telefonisch contact op met ons. Doe dit zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van onze schriftelijke bevestiging.
De gebruikersnaam is een constante waarde van een account, die je niet kunt aanpassen. Als je echt per se een andere gebruikersnaam wilt, moet je het oude account wissen en een geheel nieuw DELTA account aanmaken.

Hyperlinks
DELTA account aanmaken
Jazeker, je mag de looptijd van je contract wijzigen wanneer je wil. Houd er alleen wel rekening mee dat we in sommige situaties een opzegvergoeding berekenen.

Kosteloos de looptijd aanpassen
In de volgende situaties kun je de looptijd van je contract kosteloos wijzigen:
  • Je hebt een contract met een looptijd van 1 of 3 jaar en wil dit in de laatste 3 maanden van de looptijd wijzigen naar een nieuw contract met vaste looptijd 
  • Je hebt een contract met variabele prijzen en wil dit wijzigen naar een nieuw contract

Looptijd aanpassen met opzegvergoeding
Als we de tarieven bepalen voor een 1 of 3-jarig contract gaan we ervan uit dat je ook gedurende de looptijd bij ons blijft. Als je eerder opzegt, brengen we mogelijk een opzegvergoeding in rekening. 

Voor de duidelijkheid zetten we de opzegvergoedingen voor je op een rij op deltaenergie.nl/opzegvergoeding

Daarnaast kunnen er op de eindnota kosten in rekening gebracht worden voor het terugvorderen van een eerder verstrekt cadeau en/of korting. Raadpleeg hiervoor de actievoorwaarden behorend bij dit aanbod ten tijde van je aanmelding.

Jazeker, je mag de looptijd van je contract wijzigen wanneer je wil. Houd er alleen wel rekening mee dat we in sommige situaties een opzegvergoeding berekenen.

Kosteloos de looptijd aanpassen
In de volgende situaties kun je de looptijd van je contract kosteloos wijzigen:
  • Je hebt een contract met een looptijd van 1 of 3 jaar en wil dit in de laatste 3 maanden van de looptijd wijzigen naar een nieuw contract 
  • Je hebt een contract met variabele prijzen en wil dit wijzigen naar een nieuw contract

Looptijd aanpassen met opzegvergoeding
Als we de tarieven bepalen voor een 1 of 3-jarig contract gaan we ervan uit dat je ook gedurende de looptijd bij ons blijft. Als je eerder opzegt, brengen we mogelijk een opzegvergoeding in rekening. 
Voor de duidelijkheid zetten we de opzegvergoedingen voor je op een rij op deltaenergie.nl/zakelijk/energie/opzegvergoeding

Daarnaast kunnen er op de eindnota kosten in rekening gebracht worden voor het terugvorderen van een eerder verstrekt cadeau en/of korting. Raadpleeg hiervoor de actievoorwaarden behorend bij dit aanbod ten tijde van je aanmelding.
Aansluiting aanvragen/wijzigen
Het plaatsen van een nieuwe energie-aansluiting met een gas- of elektriciteitsmeter is werk voor professionals. Datzelfde geldt voor het weghalen, verplaatsen of wijzigen van een aansluiting. Je regelt dit allemaal via de website mijnaansluiting.nl. Je aanvraag wordt dan automatisch doorgestuurd naar de regionale netbeheerder. 


Aansluiting weghalen
Als je een aansluiting laat weghalen, dan stopt ook onze leveringsovereenkomst. We krijgen hierover automatisch een signaal van je netbeheerder. Bij contracten met een vaste looptijd wordt hiervoor geen opzegvergoeding in rekening gebracht. 

Bij het verplaatsen van je aansluiting hoef je ons niet op de hoogte te stellen. Er verandert dan immers niks aan onze overeenkomst. 


Storing
De oorzaak van een storing kan zich binnen- of buitenshuis bevinden. Om erachter te komen waar de oorzaak van de storing zich bevindt, kun je eerst controleren of alle elektriciteit op je adres is uitgevallen of dat alleen een van de groepen is uitgevallen. 

Bevindt het probleem zich buitenshuis? Dan kun je de storing melden via het nationaal storingsnummer gas en stroom (0800 – 90 09). Dit is een gratis nummer. Je melding komt direct bij je regionale netbeheerder binnen. Met de mobiele telefoon kun je ook de website gas- en stroomstoringen raadplegen. Door je postcode en huisnummer in te vullen, check je snel of er een stroomstoring bij je in de buurt is. 

Een storing binnenshuis (vanaf de meter) moet je zelf oplossen. Hiervoor kun je een installateur laten komen.



Wie is mijn netbeheerder?
Een volledig overzicht van de netbeheerders met hun contactgegevens vind je op onze website. 

Wie jouw netbeheerder is, zie je op elke nota die je van ons krijgt. Deze nota’s kun je terugvinden in MijnDELTA.


Hyperlinks 
Mijnaansluiting.nl
Gas- en stroomstoringen.nl
Contactgegevens van netbeheerders in Nederland
MijnDELTA


De leveringsprijzen veranderen meestal als je een nieuw contract bij ons afsluit. Andere kosten zoals de de energiebelasting en de netbeheerkosten kunnen ook veranderen, dit is meestal per 1 januari. In principe passen we dan je termijnbedrag niet aan, tenzij we je hier apart over informeren. Op je jaarnota verrekenen we de nieuwe prijzen en stellen we je termijnbedrag opnieuw vast.

Via mijnDELTA geven wij je advies over je termijnbedrag en kun je het zelf aanpassen.


Rekeningnummer niet juist  
Hebben we ten onrechte een bedrag van je rekeningnummer afgeschreven? Je kunt binnen 56 dagen na de incasso het bedrag bij je bank laten storneren. Daarna heb je nog 13 maanden om een 'melding onterechte incasso' te doen bij de bank. 


Rekeningnummer wijzigen 
Je kunt je rekeningnummer en andere persoonlijke gegevens eenvoudig aanpassen in MijnDELTA

Belangrijk: 
Het wijzigen van je rekeningnummer via social media is niet toegestaan.  

Dat hangt af van de aard van de wijziging. De meeste aanpassingen kunnen we direct doorvoeren. Andere wijzigingen zijn uiterlijk binnen vijf werkdagen verwerkt, de klant krijgt in dat geval bericht per mail of brief.

Hyperlinks
MijnDELTA