Aansluiting aanvragen/wijzigenHet plaatsen van een nieuwe energie-aansluiting met een gas- of elektriciteitsmeter is werk voor professionals. Datzelfde geldt voor het weghalen, verplaatsen of wijzigen van een aansluiting. Je regelt dit allemaal via de website
mijnaansluiting.nl. Je aanvraag wordt dan automatisch doorgestuurd naar de regionale netbeheerder.
Aansluiting weghalenAls je een aansluiting laat weghalen, dan stopt ook onze leveringsovereenkomst. We krijgen hierover automatisch een signaal van je netbeheerder. Bij contracten met een vaste looptijd wordt hiervoor geen opzegvergoeding in rekening gebracht.
Bij het verplaatsen van je aansluiting hoef je ons niet op de hoogte te stellen. Er verandert dan immers niks aan onze overeenkomst.
StoringDe oorzaak van een storing kan zich binnen- of buitenshuis bevinden. Om erachter te komen waar de oorzaak van de storing zich bevindt, kun je eerst controleren of alle elektriciteit op je adres is uitgevallen of dat alleen een van de groepen is uitgevallen.
Bevindt het probleem zich buitenshuis? Dan kun je de storing melden via het nationaal storingsnummer gas en stroom (0800 – 90 09). Dit is een gratis nummer. Je melding komt direct bij je regionale netbeheerder binnen. Met de mobiele telefoon kun je ook de website
gas- en stroomstoringen raadplegen. Door je postcode en huisnummer in te vullen, check je snel of er een stroomstoring bij je in de buurt is.
Een storing binnenshuis (vanaf de meter) moet je zelf oplossen. Hiervoor kun je een installateur laten komen.
Wie is mijn netbeheerder?Een volledig
overzicht van de netbeheerders met hun contactgegevens vind je op onze website.
Wie jouw netbeheerder is, zie je op elke nota die je van ons krijgt. Deze nota’s kun je terugvinden in
MijnDELTA.
Hyperlinks Mijnaansluiting.nlGas- en stroomstoringen.nlContactgegevens van netbeheerders in NederlandMijnDELTA