Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Overheidsinstanties als gemeente, politie, belastingdienst en waterschap kunnen inderdaad verbruiksgegevens van individuele bewoners opvragen. Zij moeten de aanvraag dan wel doen op officieel briefpapier van de instantie, met de volledige gegevens van de bewoner.
Slimme meter
Als je elektriciteit en/of gas van DELTA afneemt en een slimme meter hebt, krijg je maandelijks een energierapport. Dit rapport helpt je inzicht te krijgen in je energieverbruik, maar wordt niet gebruikt voor je energienota.



Ontvangst eerste energierapport
Je krijgt je eerste energierapport na de eerste volledige kalendermaand. Ontvang je bijvoorbeeld een slimme meter op 15 augustus, dan ontvang je het eerste rapport in oktober over de maand september.



Geen energierapport ontvangen?
Dit kan door een technische storing komen. Wij informeren je hierover per post of e-mail. Deze storing heeft geen invloed op je verbruik of jaarnota.



Ontbrekend product op je energierapport?
Een product kan ontbreken als:
  • Er een meterwissel plaatsvond in de maand van het rapport
  • We de meterstanden niet konden uitlezen
  • Er geen verbruik was in de maand van het rapport



Verbruik wijkt sterk af van vorige maand
Je verbruik kan variëren door seizoensgebonden factoren zoals verwarming in de winter. Het energierapport toont je werkelijke verbruik. Vergelijk dit met je gemiddelde jaarverbruik en je woonsituatie.


In MijnDELTA vind je je energierapporten onder 'Mijn verbruiksgegevens'. Hier kun je tot 26 maanden terugkijken en je verbruik in grafieken bekijken.

Meer uitleg vind je op deltaenergie.nl/energierapport.