MijnDELTA
Bij DELTA kun je betalen via automatisch overmaken, iDeal of automatische incasso. Het voordeel van automatische incasso is uiteraard dat je er geen omkijken meer naar hebt en altijd op hetzelfde moment betaalt. Snel en eenvoudig!
Een keer te laat met betalen kan iedereen overkomen. Als je zorgt dat het bedrag alsnog binnen 14 dagen na de uiterste betaaldatum op onze rekening staat is er niets aan de hand. Lukt dat niet? Neem dan contact op met onze debiteurenadministratie via 0118 22 55 33, zodat we de mogelijkheden tot betaling met je kunnen bespreken.
Sinds 2022 zijn de energiekosten extreem gestegen door de marktomstandigheden. De overheid heeft verschillende maatregelen getroffen om huishoudens en ondernemers te helpen. Daarnaast zijn er verschillende instanties die mogelijk kunnen helpen. We hebben de actuele mogelijkheden voor je op een rijtje gezet.
Als je een nota krijgt, heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Betaal je de nota niet op tijd, dan krijg je binnen 5 dagen na de vervaldatum een herinnering. Dan is het zaak echt snel te gaan betalen.
Betaal je nog steeds niet, dan krijg je 14 dagen na de herinnering een aanmaning. Dit betekent dat je bovenop de rekening ook incassokosten moet betalen.
Onze hoofdtaak is het leveren van energie. Dus we proberen er alles aan te doen om iedereen energie te kunnen blijven leveren. Een betalingsregeling kan een oplossing zijn, maar dit is niet in alle gevallen mogelijk. Neem voor een persoonlijk overleg contact op met de Debiteurenadministratie op telefoonnummer 0118 - 22 55 33. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur.
Onze excuses! Het kan voorkomen dat onze aanmaning verzonden is nét terwijl jouw betaling onderweg was. Het duurt maximaal 3 werkdagen voor je betaling bij ons is verwerkt. Dus als het goed is, hoor je er verder niks meer van.
Overigens, als je inlogt op MijnDELTA kun je altijd kijken welke nota’s betaald zijn en of er nog bedragen open staan. Hou ook hier rekening met die drie dagen vertraging.
Let op: Jouw betaling moet uiterlijk op de verzenddatum van de aanmaning op onze bankrekening bijgeschreven zijn. Als de betaling later dan de verzenddatum is bijgeschreven, moet je helaas alsnog de kosten van de aanmaning betalen.
Onze excuses! Het kan voorkomen dat onze herinnering verzonden is nét terwijl jouw betaling onderweg was. Het duurt maximaal 3 werkdagen voor je betaling bij ons is verwerkt. Dus als het goed is, hoor je er verder niks meer van.
Overigens, als je inlogt op MijnDELTA kun je altijd kijken welke nota’s betaald zijn en of er nog bedragen open staan. Hou ook hier rekening met die drie dagen vertraging.
PDF-bestanden
De nota’s worden standaard weergegeven in PDF-bestanden. Deze bestanden openen direct, ongeacht het apparaat waarop je bent ingelogd. Is dit niet het geval, dan dien je eerst een programma of app zoals Adobe Reader te installeren. Mogelijk biedt een andere browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome de oplossing.
EML-bestanden
Op een laptop of desktop kun je de nota's ook als EML-bestanden openen. Nadat je de nota gedownload hebt in MijnDELTA, opent deze automatisch als je gebruikmaakt van een e-mailprogramma zoals Microsoft Outlook, Windows Live Mail of Apple Mail.
Maak je gebruik van een ander e-mailprogramma, dan opent de nota niet automatisch en zijn er een aantal opties:
Op onze jaarnota pagina vind je een uitgebreide uitleg.
Steeds meer klanten kiezen voor het gemak van automatische incasso. Wil jij dat ook? Je regelt het eenvoudig zelf in MijnDELTA*.
Buitenlands rekeningnummer?
Geen probleem. Vul in MijnDELTA naast je IBAN ook je BIC in. Zonder BIC kunnen we het geld niet automatisch incasseren van je buitenlandse rekening.
*Als je de automatische incasso wilt omzetten in handmatig of via IDEAL neem dan contact op met de klantenservice.